הרפורמה החדשה בביטוחי הבריאות

21

ינו

2016

כל מה שחשוב לדעת על הרפורמה החדשה בביטוחי הבריאות הפרטיים

בתחילת פברואר 2016 ( 01/01/2016 ), תיכנס לתוקפה רפורמת ביטוחי הבריאות המתבססת על מסקנותיה של ועדת גרמן. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם את עיקרי הרפורמה העתידה להשפיע על תחום ביטוחי הבריאות הפרטיים במדינת ישראל.

עיקרי הרפורמה

רפורמת ביטוחי הבריאות הינה רפורמה העוסקת אך ורק בפוליסות ביטוחי בריאות פרטיים המעמידות לרשות ציבור המבוטחים כיסוי ביטוחי לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל. על פי עיקרי הרפורמה החדשה, חברות הביטוח יחויבו בשיווק פוליסות אחידות לניתוחים וטיפולים מחליפי ניתוח בישראל, כאשר תנאי הפוליסה יקבעו על ידי המפקח על הביטוח. הפוליסות האחידות יכללו בין היתר: אפשרות לבחירת המנתח, אפשרות לבחירת בית החולים בו יתבצע הטיפול ואפשרות לקבלת חוות דעת שנייה ע"י רופא (בהגבלה של עד 3 חוות דעת לשנה). הפוליסות האחידות יקבעו מראש את סך ההוצאות לגביהן ניתן הכיסוי הביטוחי, לרבות, עלות בית החולים או המרפאה הפרטית בה יתבצע הטיפול, עלויות שכר המנתח ושכר המרדים, עלויות אשפוז (עד 30 יום) ועלויות הציוד הנדרש לטיפול.

על פי עיקרי הרפורמה נקבע כי:

  • הפרמיה הביטוחית תקבע בהתאם לקבוצות גיל אחידות.
  • תקופת הפוליסה הינה לשנתיים בלבד.
  • המבוטח יהא רשאי להוסיף שירותים רפואיים נוספים אותם הוא יוכל לבטל בכל עת ועדיין להיוותר עם הפוליסה האחידה.
  • הרפורמה החדשה לא תעסוק בכיסויים שונים הנכללים בביטוחי הבריאות הפרטיים כגון: מחלות קשות, השתלות, תרופות מחוץ לסל, טיפולי שיניים וכדומה.

השינויים העיקריים לפני ואחרי החלת הרפורמה

עד להחלת הרפורמה, ציבור המבוטחים בביטוחי הבריאות הפרטיים יכלו ליהנות מתנאים מבוטחים וידועים מראש, פרמיה קבועה לאורך כל תקופת הפוליסה ובחירה חופשית של הרופא המנתח, לרבות, החזר הוצאות בגין קבלת טיפול רפואי או ייעוץ רפואי (חוות דעת) מרופא אשר איננו נכלל בהסדר מול חברת הביטוח.

עם החלת הרפורמה, מחיר הפוליסה הינו לשנתיים בלבד, המבוטח יהיה מחויב בהשתתפות עצמית בכיסוי לניתוחים וההחזר הכספי יועמד לרשות המבוטח רק בעת בחירת רופא מתוך רשימת הרופאים בהסדר.

כפועל יוצא מכך, הרפורמה החדשה, על אף היותה מקדמת שקיפות ויכולת השוואה בין הפוליסות השונות המוצעות לכם על ידי חברות הביטוח השונות, עלולה ליצור מצב בו מבוטחים המחזיקים בפוליסות בריאות עוד טרם החלת הרפורמה, יוכלו ליהנות מכיסויים נרחבים יותר מאילו אשר ירכשו על ידי מבוטחים לאחר החלת הרפורמה.

הרפורמה בביטוחי הבריאות- יתרון מול חסרון

היתרון המשמעותי של רפורמת ביטוחי הבריאות העתידה להיכנס לתוקפה כבר בימים הקרובים (1.2.2016), טמון ביכולת של כל אחד ואחת מאיתנו לבצע השוואה מהירה וברורה בין פוליסות הביטוח השונות המוצעות לכם על ידי חברות הביטוח השונות, וזאת במסגרת פוליסה אחידה אשר תכיל תנאים ביטוחיים אחידים. מצד שני, הרפורמה בביטוחי הבריאות שוללת את האפשרות לגדר את ההוצאה של המבוטח על ביטוח לטווח הארוך, וכפועל יוצא מכך, חוסר תגובה מצידו של המבוטח בעת מועד חידוש הפוליסה עלולה להוביל למצב בו הוא נותר ללא ביטוח וללא כיסוי. כמו כן, הפוליסה איננה מותירה בידי המבוטח את האפשרות לבחור את הרופא המטפל והיא מחייבת אותו להסתייע בשירותיהם של רופאים המצויים בתכנית הסדר אל מול חברות הביטוח.

רגע לפני החלת הרפורמה- זה הזמן לביטוח בריאות פרטי במתכונתו הנוכחית!

אם גם אתם רוצים להבטיח את הכיסוי המורחב ביותר המוצע לכם בתחום ביטוחי הבריאות הפרטיים, זה הזמן להזדרז ולרכוש פוליסת ביטוח בריאות עוד בטרם החלת הרפורמה ב-1/2/2016. פוליסה זו תאפשר לכם ליהנות ממגוון רחב של כיסויים למגוון רחב של מצבים רפואיים עתידיים, וכל זאת בהתאם ליתרונות הביטוחיים הקיימים כיום:

  • וודאות מלאה בנוגע לתנאי הפוליסה והיקף הכיסויים העומדים לרשותכם.
  • פרמיה ידועה מראש ללא צורך בתשלום השתתפות עצמית במידת הצורך.
  • כיסוי לניתוחים מ-"השקל הראשון".
  • בחירה חופשית של הרופא המטפל.
  • קבלת החזר גם בעת קבלת שירות רפואי מרופא אשר איננו נכלל בהסדר.

 

 

 

 

שיתוף באמצעות:

לרכישת פוליסת בריאות לפני הרפורמה פנה אלינו עוד היום

בתוקף עד ה -31.01.2016

אני מעונין להירשם לקבלת דיוור

אנחנו מבטיחים לא להשתמש במייל שלכם ללא אישור

מאמרים

07

פבר

פוליסה פיננסית

קרא עוד...

07

פבר

אחריות מקצועית

קרא עוד...